Istenem, megértem, hogy Marci napközben gyakran gondol egy "nagyot", ceruzát ragad a kezébe, és spontán módon rajzolni kezd (Mennyire vártam már ezt a korszakot!). Így szerzek tudomást azokról a lelki folyamatokról, rejtett gondolatokról, melyek kis lelkét éppen foglalkoztatják, esetleg nyomasztják.
De szomorúságnak mostanában nyoma sincs, rajzai inkább derűsek, az élet öröméről, a megtapasztalt valóságról szólnak. Antropomorfikus, mágikus gondolkodása érhettő tetten ezeken a rajzokon, mely az óvodákorú gyerek világnézetének tipikus sajátja.




4 éves kora után Marci rajzainak leggyakoribb jegye az ember és a ház ábrázolása. Emberfigurái merevek, mozdulatlanok. Mostanában azonban a vonalakkal vagy az elhelyezéssel sikerül Marcinak némi mozgásélményt adni a rajzoknak. Ennek a kornak a jellegzetessége az ún. lámpaember, mely kisfejű és hosszú törzsű alakot jelent. Az arcokon tükröződő érzelmeket természetesen még nem tudja ábrázolni, csak sematikusan a száj állásával: szomorúság, vidámság vagy éppen csodálkozás (lásd ovális száj), főleg a napocskán lehet ezt megfigyelni.
A testhelyzetek is általában sematikusak, állnak a figurák, de már gyakran ábrázol embert ülő helyzetben, pl. autóban. A vonalak csatlakozása még nem eléggé precíz, gyakran fuserál, ezt a színhasználatban és a terek satírozással való kitöltésében szoktam lemérni.
Ez utóbbi rajza elég nagy odaadással készült a tegnap délután. Marci és Áron látható rajta, Vili tatáék háza, Edéék garázsa (ezt jelzi a sziréna), a ház hátánál pedig az állatkertbe vezető út. A cseresznyefa (hát ez engem is meglepett), mint a nyár utáni vágyakozás jelenik meg.
Jöjjön már a nyár!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése