Személyes benyomások, gondolatok, érzések merő őszinteséggel

2009. május 24., vasárnap

Főtéri séta

Vasárnap délelőtt gyakran sétál a család a főtéren. Én inkább biciklizem. Mióta a Nyuszi elhozta nekem a rendőrbiciklit, és Bücünek a futót, azóta inkább biciklizem, mintsem gyalogolok. Az igazság az, hogy picit lusta vagyok. Áronnak nem tetszett a futóbicikli, így most azzal is én járok.


A főtérre azért megyünk vasárnap délelőtt, mert sima az út, és az autókat is kitiltják ilyenkor, így nyugodtan lehet kerékpározni, sétálni, görizni, ki, amit szeret. És azért is, mert közel van a plébánia templomhoz, ahova járunk.
Apa református. Én azért megyek a katolikus templomba, mert anya katolikus. Apa azt mondta, a kettő között az a különbség, hogy a katolikus templomba keresztet vetünk, a reformátusban nem. És, hogy a katolikus templom tetején kereszt van. És a katolikusban sokszor le kell térdepelni. A reformátusban nem.


A főtéren azért is szeretem, mert sok szép épület van. Mint például a Kultúrpalota, "Cifra palota", ahogy én neveztem régebb, és ahol apa dolgozik. Mert a vásárhelyi zenekar próbaterme, ahol apáék a csütörtöki hangversenyekre próbálnak épp ebben a palotában található. Apa odavan ezért a városért. Mert itt született. Anya is. Én is.



Áron össze-vissza rohangált a parkban. Kergette a galambokat. Egyszer apát megszidta a bácsi, aki etette a galambokat, hogy miért engedte galambot kergetni. Apa és a bácsi összevesztek. Szerintem apának volt igaza. Mert galambot etetni köztereken szigorúan tilos. Ezt én találtam ki. De apának akkor is igaza volt!
Én örülök, hogy itt a nyár, mert ilyenkor apától kiudvarolhatok egy fagyit. Bücüke még nem tud egyedül fagylaltot enni. Üvegből inni is csak most tanul.

Fagyi után hazasiettünk, mert Ami mama várt minket finom ebéddel.

Nincsenek megjegyzések: